tisdag 9 juni 2009

Mitt sommarlov.

Nä, bloggandet hinns inte med, men jag måste ändå säga att jag var i kyrkan och lyssnade på underbar sommarstämning idag! Sonen är numera klar med sexan (inte sörjer han för det, har längtat efter sommarlov i flera månader) och äldsta dottern kramade fröken fyra gånger för att ta igen alla kramar hon kommer att missa i sommar.

Regnet har öst ner nästan hela dagen, men marschorkestern och poliserna som hjälpte paraden till Adolf Fredriks kyrka strålade så det nästan inte gjorde något! Dessvärre hade lapplisorna så klart utfört sitt arbete alldeles för väl och vi kom tillbaka till bilen upprymda och glada till en bot på 550 kr. Bara för att de brukar ploga gatan i fråga på tisdagar mellan 9 och 12 under snömånaderna... Maken muttrade argt att det här landet där det bara regnar och man ska betala fåniga böter (man står ju inte parkerad som Carola överallt precis), det är ingenting att ha. Han var helt klart på väg att emigrera, fast jag vet inte riktigt vart packningen skulle gå den här gången. Kalifornien, Australien, en öde ö? Nu, många timmar senare, verkar flyttlusten ha gått över. Vi är ju ändå på väg ner till sommarstället söderut och det duger nog bra som flyttmål! I alla fall just nu.

1 kommentar:

Anna sa...

Ha en riktigt skön semester. Jag kom hem igår. Skulle vara kul om vi hann ses när du kommer hem.