lördag 18 juli 2009

Hej då och tack!!!

Den senaste månaden har jag varit mer eller mindre datorfri. Det har varit så skönt! Jag har haft mycket tid till en massa saker. Främst har jag umgåtts med min stora och bullriga familj, lagat en massa mat, diskat för hand, badat i havet, tittat på solnedgångar, renoverat sommarstugekök, burit flyttlass, rest, läst...

Nu slutar jag blogga. Tankarna fanns ju redan i vintras, men så fortsatte jag. Bloggen har ändrat form flera gånger sedan jag började. Den har blivit både mindre och mer personlig! Mina barn har blivit äldre och jag känner att jag inte vill lämna ut dem för kreti och pleti. Det har varit skönt att ventilera åsikter, men det kan jag göra på andra ställen. Mitt pysslande fortsätter jag med. Den som är intresserad av pysslet kommer att kunna se det på andra ställen än här i bloggen. Jag ska plocka upp mitt dagboksskrivande igen. Jag tror att det här kommer att vara det bästa beslut jag fattar i år!

Jag finns kvar här hemma. Ni som är min familj och mina vänner vet var jag bor. Fikagäster, middagsgäster, pysselgäster och andra gäster är alltid välkomna. Spontana besök görs alldeles för sällan. Jag ska se till att baka fikabröd och lägga i frysen!

Till alla fina människor som jag träffat genom hemsidor och bloggar genom åren vill jag skicka en särskild hälsning och ett stort tack för all inspiration och uppmuntran. Om ni vill skriva blir jag också jätteglad!

fruspara@gmail.com

Till sist vill jag skicka ett stort tack till Mysis som fick mig att ta mig i kragen.

33 kommentarer:

Lene S sa...

TAKK til deg kjære Monica, for alle koselige kommentarer og all kontakt vi har hatt gjennom bloggingen! Du er en herlig tjei ;) og en toppen inspirasjonskilde! Vi kjente jo hverandre en god stund før all denne bloggingen tok til, så jeg håper og tror at vi kommer til å ha bittelitt kontakt allikevel. Jeg har mailadressen din, og du har vel også kanskje min ;)

Synes det stor respekt av ditt valg, og jeg må innrømme at jeg har tenkt som deg mer enn en gang ;)

Tjallabais Monnah! Vi snakkes!

KRAM!

Helen sa...

Synd att du ska sluta blogga men jag förstår dig helt och hållet!

bjorx sa...

Hihi, jag funderar på precis samma sak - märker hur jag tappat intresset för bloggning det senaste året. Finns så mycket annat att lägga sin tid på i stället! :-)

Är det en ny mailadress förresten, känner inte igen den från de jag har? Gör nog ett litet testmail så jag vet att den läggs in i min adressbok. Kram!

ÅsaF sa...

Taaaack för all inspiration du förmedlat genom din blogg! Kram!

Evelina sa...

Söta du! Jag förstå ditt val men jag kommer att sakna din blogg. Hoppas du riktigt kommer sprudla över av kreativitet nu. Datorn stjäl ju som sagt en hel massa tid som du nu får över till annat. Härligt!
Jag är i alla fall glad att du bloggat ett tag så jag fått förmånen att "lära känna" dig och din kreativitet på detta sätt. Tack för all inspiration!
KRAM KRAM

Mya sa...

Tack själv för all inspiration som du skänkt tillsammans med visa ord å goa kommentarer. Kommer sakna dig och din blogg.. Om du har ngt scrapgalleri någonstans får du meddela ;)
Jag önskar ibland att även jag skulle ta steget att sluta blogga. kram mya

Sockergrynet sa...

Tack för alla inspiration du har gett mig i alla år. Jag kommer sakna dig, men då får jag väl skriva till dig på din mejladress i stället.

Säger som Myamia att om du laddar upp i något scrapgalleri någonstans, så tala gärna om vilket!

KRAM

Åsa (asali) sa...

Ååå kommer att sakna dig och "dina tankar". Men jag förstår dig oxå. Hoppas våra vägar korsas nåt tag. Du har ju min bloggadress så du kan ju alltid kontakta mig om du får för dig att göra ett besök i Hälsingland.
Kram, kram

Anonym sa...

Vi ses å hörs! Kram!

MiaMaria sa...

Kommer att sakna din blogg, men jag förstår varför. Hoppas att vi ses någon gång, vi bor ju trots allt ganska nära varandra :)

Zarah sa...

Jag kommer att sakna dig. MYCKET! Men du finns ju kvar "på annan ort" som tur är. Kram!

Nina sa...

Monica, här är en till som kommer att sakna din blogg. Du är en klok kvinna och en begåvad scrappare. Ha det så bra!

Jenny sa...

Ååå vad jag kommer sakna din blogg Monica. Massa kramar Jenny

Fiffi sa...

Marie "maraij" sa...

En av mina favoritbloggar försvinner. Ditt beslut är klokt och jag förstår dig helt. Att lägga ner min blogg är fortfarande ett bra beslut.

Njut av familjen och allt annat!

*kram*

Mysmasken sa...

Det var absolut ett av mina bästa beslut i år, så det blir nog ett av dina också!
Vi hörs på mailen! :)

Mya sa...

meeeeeeeeeeeen vet du vad jag kom på nu... precis nu. att jag inte kommer överleva utan dina barajag-kort. hur ska det går för mig? ;) kram

joggemia sa...

Kommer att sakna dig här...men självklart förstår jag ditt val. Bara du lovar att vi kommer att få se dina härliga alster någon annanstans! =)

Ha det så jättebra!

Kram!

Maria med pojkarna sa...

Hej Monica! Jag förstår dig fullt ut! Jag stängde ju min blogg för ett bra tag sedan också med känsla som du nu har - barnen och familjen ska inte lämnas ut till allmän och okänd beskådan!
Din blogg har varit en liten pärla och du är en fantastiskt inspirerande person!

Fläskdansen sa...

Ojdå, och jag som precis kommit igång igen!

Men jag förstår dig, allt har sin tid och man ska alltid följa sitt hjärtas röst.

Kanske kommer du igen nån gång?

Allt gott! Kram!

Elisabeth sa...

Jag förstår ditt beslut! Tack för all inspiration du givit genom åren! Glöm inte att tala om vilket galleri du ev. laddar upp dina skapelser i! ♥ Kram ♥

Lindzi sa...

Bra Monica! Jag antar att vi alla ska den vägen vandra... jag slutar säkert senare jag med. Kram!

annika5064 sa...

Förstår dig fullständigt; går i samma tankar och har gjort så ett bra tag...hoppas vi kan få se dina alster någonstans i alla fall! Lycka till i livet och kram!
Annika

Theresa/Tette sa...

Hoppas att du har det bra! Det brukar vara så skönt när man väl har tagit det där beslutet, som man gått och funderat över ett tag.
Jag hoppas som de andra att man får chans att se dina alster någon annanstans.

Kram Tette

Cattis sa...

Kommer sakna din blogg och dina alster! Men jag förstår! Sköt om dig och jag hoppas vi får träffa dig här uppe i Hälsingland igen!

Sköt om dig och
Stor Kram från mig!

/Cattis

Anna sa...

Du verkar ha haft en toppen sommar. Trist att du slutar blogga men jag förstår dig. Jag kommer nog förbi någon dag på ett spontanbesök, vore kul att ses. Kram

Fläskdansen sa...

Tittar in och önskar dig en fortsatt fin sommar. Hoppas allt är bra med dig och familjen. Kram!

ylva sa...

nämen, du med... och jag som äntligen börjar hoppa runt bland bloggarna igen. alla mina favvobloggare slutar :(. fast jag förstår dig, det gör jag. och hoppas att mejladressen ligger kvar ett tag till, till dess att jag är hemma igen och får ordning på saker och ting. ville iallafall säga att jag gillar dig (och bloggen såklart ändå) massor :).

kram kram,

ylva sa...

nämen, du med... och jag som äntligen börjar hoppa runt bland bloggarna igen. alla mina favvobloggare slutar :(. fast jag förstår dig, det gör jag. och hoppas att mejladressen ligger kvar ett tag till, till dess att jag är hemma igen och får ordning på saker och ting. ville iallafall säga att jag gillar dig (och bloggen såklart ändå) massor :).

kram kram,

ylva sa...

hej igen! ville bara säga att jag har skickat ett litet mejl, men vet av erfarenhet att gmail ofta blockerar min adress av någon anledning. hoppas att det kommer fram iallafall! och att du mår bra såklart :).

kram kram,

Ellison sa...

Vet inte om jag ska svara här eller i min blogg... kommer sakna dina inlägg men vi "träffs" ju på andra ställen ;) Ja visst är Asha Ali röst härlig! Och ja nu har jag klättrat upp ur "hålet" och börjat le igen ;) Sen får vi se vad som händer men jag börjar bli glad igen, bli mitt glada jag igen som jag brukar vara! Kram

Theresa/Tette sa...

Tack för din snälla kommentar. Hoppas att allt är väl med dig och ha en fortsatt trevlig adventshelg.
Kram Tette

Theresa/Tette sa...

God Jul och Gott Nytt År!
Hälsn Tette