måndag 18 januari 2010

Måljeans.


När man står inför ett nytt projekt är det viktigt att visualisera målet. Vad vill jag uppnå på vägen? Hur ska jag ta mig fram? Små delmål är också inspirerande. Dessa jeans är en belöning för mig. Jag struntar gärna i mig själv och ni som känner mig vet att jag lallar omkring i samma kläder år efter år tills de bokstavligen faller sönder. Jag gillar kläder! Jag gillar att se fin ut. Jag gillar däremot inte att stå i provhytter och stirra verkligheten i vitögat.

I går bestämde jag mig för att ta mig i kragen och åka iväg och prova jeans tills jag hittade ett par som satt okej. Jag lovade mig själv att köpa ett par ljusare jeans. Varför ska jag alltid gömma mig i svart? Svart gör ingen mindre i storleken, bara mer, tja, svart.

Efter en runda till Lindex insåg jag att de hade ett "rocktema" och ett tanttema. Tajta jeans med 80-talstvätt får jag inte på mig och vill inte heller ha. Vidare till H&M. Jag får väl passa på och gilla L.O.G.G. innan jag fyller 40. Eller förresten, det tänker jag nog göra sedan också. Jag tog med mig fyra olika modeller in i provhytten och det första paret och jag klickade på en gång! Nu sitter jag här i ett par ganska otantiga jeans och känner mig nästan fin.

3 kommentarer:

Zarah sa...

Snygga, och visst är det BRA med målsättningar och belöningar, alltid! :)

Fiffi sa...

Du är garanterat inte nästan fin, Du ÄR jättefin! ♥ Kärlek till favoritjeans ska inte underskattas!

MiaKvack sa...

Härligt med nya jeans! Brallor är ju så besvärligt att köpa tycker jag. Tröjor ser man direkt på galgen om de funkar, men byxor får man prova 20 par innan man får tag på ett par som sitter snyggt...
Jag gillar också L.O.G.G. Prisvärda kläder av bra kvalité och en stil som är vardagsfin och varken tantig eller tonårsrockig! :-)