onsdag 2 mars 2011

Rosa - Fira färgen!

Jag har nästan ingenting i rosa här hemma. Inte för att jag inte gillar rosa, nej, snarare för att det finns några färger som jag kanske hellre väljer. (Jag blir glad av nästan alla färger med undantag för några enstaka nyanser. Kräkgrönt, senapsgult och några diffusa gyttjefärger.)

Rosa verkar trigga väldigt många känslor. Vad känner ni?


Här är den rosa halsduksslips som jag fick av stickgeniet Alison då vi var "hemma" i Palo Alto och hälsade på för några år sedan. Den är stickad i någon blandning av cashmere och silke och alldeles fantastiskt mjuk.


När våren inte kommer av sig själv får man luras. Blommor från SIA är inte så dumma! Jag har några olika. De slår alla andra modeller jag sett (Hemtex, IKEA, Åhlens...).

2_12

Någon mer som är väldigt svag för vackra kassar? Den här godbiten fick vi idag då vi köpte en liten billig present till kusin J. Jag hade kunnat ta den lilla tygtrasan i min väska, men tackade gladeligen ja till den här papperskassen. Gör det mig till en miljöbov? Jag lovar att återvinna den!


Den tacksamma november-/påskkaktusen är på gång igen! Samarbetet mellan vardagsrummet och tvättrummet verkar fungera toppenbra.


En vänlig försäljare gav mig den här USB-pluggen gratis när jag var nere i kinahallarna på mässan i Frankfurt. Nu förgyller den skrivbordet i all sin färgskiftande glans. (Lampan i mitten byter färg.)


Utan min träningsmatta skulle det aldrig bli någon träning på vårt kalla musikrumsgolv. Lätt att blaska av om man nu skulle svettas något alldeles otroligt. Gratis var den också. Nåja, jag fick den tillsammans med en dålig träningsboll för några år sedan då jag tecknade en tidningsprenumeration. Med tanke på hur mycket jag har använt mattan måste man anse den prenumerationen lönsam!

Inga kommentarer: