lördag 14 maj 2011

In your face...

Ett av de uttryck mina kära barn (och min man) tycker om att använda sig av är "In your face!". Det skulle väl kunna översättas med "Ha!" så som de använder det, men det är nog inte den rätta betydelsen. Idag känner jag för att säga "In your face!" till någon, men det är ju inte trevligt. Därför säger jag "Ha en skön lördagkväll!" i stället.


I torsdags hade jag en liten trädgårdsmästare på besök. Jag tror att jag fyllde på vattenkannan ca 220 gånger, men så var hela trädgården ordentligt genomvattnad efter det. Samtidigt som lille N och hans lillebror W var hemma hos mig föddes ytterligare en (stor) lillebror. All American, men född i Sverige. Det blir en spännande historia att berätta när han blir större.


Jag gillar freesia. Freesia luktar väldigt gott. Till denna dag påstår maken att det var rosorna i vår bröllopsbukett som doftade så gott. Det gjorde de alltså inte.


Finns det coolare djur än igelkottar? Den här taggbollen bor nog någonstans i närheten, för vi får besök lite då och då. Alldeles orädd. Jag antar att jag också hade varit det om jag hade haft en dräkt med samma beklädnad!

Inga kommentarer: