onsdag 7 maj 2008

Härligt med kalligrafi!

Idag skrev jag inbjudningar och annat kul hos Collection i Uppsala. Det var så roligt! Linnéa och Sara tog väl hand om mig och jag blev bjuden på jättegod sallad till lunch. Det var länge sedan jag höll på med kalligrafi i så många timmar på raken, så jag hade nästan glömt bort hur absorberad man kan bli av det. Jag kom på att jag måste göra en vackert textad tavla att sätta upp på lämpligt ställe då huset är färdigfixat!

Ikväll har jag och barnen förberett matsäck till idrottsdag, läst och skrivit sagor och så har jag gjort en modellstol från Kotte toys. Den har legat tillsammans med tio andra ogjorda modeller i flera år, så det var dags att sätta skalpellen i den. Stolen heter Nils Dacke. I färdigt skick är den nu allmogeröd, men med avskavt och antikt utseende eftersom jag filade på med sandpapper och fluid chalk i Creamy Brown. Jag ska fota den då jag fått tillbaka kameran från bror min.

3 kommentarer:

Anonym sa...

de stolarna är så fina från kotte.Han kan han.skynda sig att fota så man får se lite miniatyr.det är nog bland det kuligaste som finns.ha det gott cecilia.som egentligen skulle in för att se vad som bjuds på ditt party..

PERNILLA sa...

vilka supercharmiga små stola men oj vad deras hemsida skulle behöva ett ansiktslyft!

Annika W sa...

Nejmen, missade Collection! Det hade varit kul att titta in och se dig IRL! Och att se någon texta vackert är nästan som att titta på havet!