måndag 11 maj 2009

Bra start på veckan.

Igår kväll bakade jag baguetter och grillade kyckling till de stora barnens matsäck (idrottsdag idag). Det luktade fortfarande nybakat i morse. Det gillar jag. Efter att ha följt ena dottern till bussen passade jag på att plocka fram gräsklipparen innan Det Stora Regnet. För att vara kvarterets fulaste gräs- (läs moss-) matta måste jag säga att den ser rätt grön och fin ut nu! Min grannfru har tipsat mig om Väx Upp (eller något liknande) flera gånger, men maken tycker att vi ska satsa på mossa rätt över. Själv funderar jag på om man inte kan bygga en jättestor altan på hela framsidan. Det skulle också lösa problemet med att vi fortfarande inte har ersatt den sjuka häcken vi tog ner förra året. Kan inte Bosse Rappne komma hit?

Hur som helst... Nu ska jag pyssla lite mer med några layouter som jag tänkte skicka till den svenska scraptidningen. Vi får väl se om de vill ha någon av dem.

Ja, och så det viktigaste! Jag har blivit faster igen! Min lillebror och hans fru har fått sin fjärde lille son. Jag ser fram emot att lära känna honom till sommaren. Brorsan var visst lite för trött för att prata, men mamma kunde tala om att den lille, av foton att döma, ser väldigt fin och välskapt ut och att han har massor av brunt hår. Med tanke på att hans tre storebröder alla är riktiga lintottar kan man ju gissa ungefär hur han kommer att se ut framöver. :-)

3 kommentarer:

Mysmasken sa...

Är det svårt att göra baguetter?
Fyra söner förresten, det är galet!
De ger sig inte förrän de har en dotter eller? *hihi*

Monica sa...

Nä, inte är det svårt att göra baguetter! Lite mindre jäst och längre jästid gör att det är mer tidskrävande, men inte alls svårt. Vanlig, vattenbaserad vetemjölsdeg (helst motsvarande vetemjöl special) med lite olja i.

Mysmasken sa...

Måste prova :)