torsdag 21 maj 2009

En rätt vanlig torsdag.



Någon i familjen verkar inte sköta om sin cykel speciellt bra. Jag? Nej, det måste vara någon annan.



Jag älskar gullvivorna som vi fick av min kusin och hennes familj för flera år sedan. De kommer troget tillbaka vår efter vår. I år har den äntligen börjat sprida sig lite!



Synd att syrener drar så mycket fukt ur marken runt omkring sig. De är så vackra och luktar otroligt gott!



Bakom huset ser det ut så här. Grannens gamla lecablock har fått agera "golv" till vår fina Blekingeved.


En annan favorit är rhododendron. Vilka blommor!


Yngsta dottern höll begravning för något stackars kryp som hade dött. Stenen är ett hjärta, men det syns inte så bra här ser jag.



Förgätmigej... Vi fick lite utanför rabatten och nu hoppas jag att den ska sprida sig ohämmat!

Idag har hela familjen och sonens kompis varit hemma. Vi började dagen med att ta sovmorgon och lagade sedan en smaskig frunch (brunch på svenska). Efter det kan jag säga att huset surrade av diverse aktivitet. Tjejerna och jag försökte oss på att göra papier-mâché till fina blommor som vi hade sett på Martha Stewarts hemsida. Vi hade inte återvunnet kopieringspapper, utan körde med vanligt tidningspapper. Vi ska ju ändå måla kronbladen innan själva blommorna sätts ihop! Jag återkommer med resultatet. G och hans kompis J tittade på Morgan Pålsson och låg i soffan och skrattade. J hade också pianokonsert för oss. Mycket duktig liten kille! Maken, slutligen, satt och jobbade frenetiskt med ett antal uppgifter som behövde bli färdiga. Han skulle nämligen iväg på hajk med killarna i några dagar. (De har förresten åkt nu.)

Jag har ägnat vår trädgård flera timmar. Maskrosor har blivit stympade, ännu fler eklöv (japp, de löv jag skrev om igår) har räfsats upp, jag har vattnat lite, det s. k. stenpartiet har rensats och luftats lite. Jag tror att blommorna kommer att orka blomma lite bättre nu. Antagligen skulle jag behöva rensa bort ännu mer, men jag har så svårt för det...

Inga kommentarer: