onsdag 20 maj 2009

Ett kort i veckan, vecka 18



Ljus är veckans ord. Ljuset i tunneln är något som jag ofta drömmer om och uppskattar! Hur mörkt det än ser ut vet jag att jag kommer ut i ljuset så småningom. (Men nu får jag sluta göra de här korten i svart och orange. Fyra av de sju sista korten går i de här färgerna!)

Jag hoppas att ni alla får en härlig långhelg! Jag har klarat av gräsklippandet och ska se om jag kan gulla fram lite mer av det vi vill ha i trädgården och kanske skrämma bort lite av det andra.

Vi fick förresten ett fantastiskt besked idag! Bakom oss har vi två grannhus med tillhörande trevliga ägare, men de är inte speciellt intresserade av att kratta eklöven som trillar ner i deras trädgårdar. Det är inte vi heller, men vi gör det ändå. Det tråkiga är att så fort det blåser kommer grannarnas löv in i vår trädgård. I höst kommer det ena grannparet att ta ner sin jätteek och det kommer att bespara oss många sopsäckar med löv. Hurra! Grannen på andra sidan är det tydligen som har övertalat dem och hon arbetar hårt på det andra paret också. (Det är ju inte bara in till oss de där löven blåser...)

1 kommentar:

Mya sa...

läckert kort. du får gärna fortsätta med orange, jag tycker att det är en härlig färg. jag känner att jag mer och mer dras till den färgen.
Just nu är det full fart i skolan så jag ligger lite efter med mina kort. Så fort man kommer ikapp så kommer en ny vecka. Skolan tar mycket tid nu men snart är den äntligen slut. Men då är det istället dags för sommarjobb. Just nu känns inte det så jättekul, jag är i behov av ledighet... enormt! Jag tycker att kursen har varit rolig. Det är många som är oroliga oc tyvärr så smittar det av sig. Jag känner mig faktiskt inte så orolig längre. Ja viss, jag har mycket kvar att skriva och jag har en bit kvar men ändå... det känns inte lika skrämmande längre. Vi var på ett extrainsatt (krismöte) handledningsmöte för kursen i veckan. det var många som inte gick dit, vilkeet är konstigt eftersom det är de som är mest oroliga. Iallafall... jag gick dit och då bad de om ursäkt för kursintron, det var en "vikarie" som var insatt då för att kursledaren plötsligt blivit sjukskriven. (vi fick en ny kursledare två veckor in på kursen, som sammanlagt är 5 veckor) Vikarien på kursintrot skrämmde upp oss rejält och sa att vi nog med största sannolikhet skulle få underkänt, så var det tydligen förra året. Han var inte bra helt enkelt, och det var många som kännt sig nere efter det. Men på mötet nu bad de om ursäkt och prata en massa och vi fick ställa frågor. så nu känns det ganska bra tycker jag. Kursen heter barn, estetik och lärande.
Oj vad mycket det blev nu... det bara flöt på ;)
kram o hoppas du får en underbar helg (från en som inte heller dricker och som kan ha roligt ändå)