fredag 10 december 2010

För er som bor annorstädes eller bara inte hade ork.

Lucia Adolf Fredriks kyrka

Adolf Fredriks kyrka klockan 7.30. Allt fokus på Lucia och hennes följe. Bara en liten stund senare började välsången ljuda.


Den här skattkistan som står i Adolf Fredriks kyrka skulle jag gärna ta med mig hem...

Stockholm i vinterskrud

Till och med tråkiga Drottninggatan såg charmig ut i morse.


Äldsta dottern trodde inte att någon från familjen skulle komma på hennes konsert. När hon fick syn på mig blev hon ett stort leende hela hon. Gott för modershjärtat!

Lussefin

Här är själva tärnan efter väl utfört arbete. Så söt!

Jag lyckades alltså hinna med hela yngsta dotterns och nästan hela äldsta dotterns lussetåg. Dessutom hann jag ta ett kort på Drottninggatan i julskrud då jag saktade ner stegen något under språngmarschen mellan Adolf Fredriks kyrka och S:ta Clara kyrka.

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Vilken härlig dag fylld med lussefirande för din del. Mysigt! :) Och vilken fin bild på tärnan. :) För min del blir det lussefirande och ett stolt modershjärta på måndag. :)

Kram på dig fina Monica

Mysmasken sa...

Åhhh, mys <3