söndag 24 april 2011

Bildbomb!

24_6

I år hann vi vara delaktiga i vårsådden. Vi hoppas kunna skörda både blommor och grönsaker till sommaren!


Morfar lät barnbarnen hjälpa till med fröna som var lite mer lättsådda...

24_7

... men det var mormor som hade koll på planeringen i blomsterlandet!

24_5

Far i sin favoritmundering. Den här "outfiten" har han alltid föredragit framför polisuniformen.


Min store lillebror och hans familj bor idylliskt vackert.


En av herrarna på täppan. Godbiten D får jag alltid en kram av. Jag får passa på att ta emot så länge kramarna delas ut gratis!


Kusinerna letar ägg.


Charmigt och vackert.

24_9

Min syster bjöd på en helt fantastisk påskbuffé. Här ser ni en tiondel av allt delikat som hon och svågern serverade. Farligt gott. Inte ett kokt ägg någonstans, men ägg i nästan allt som serverades. Påskigt nog, eller hur?


S fick ta porträtt med sin keps eftersom den inte fick vara med på familjekortet.


S utan keps, men med familj.


Lillebror no. 2 presenterade sin flickvän för familjen. Välkommen S! Du är cool.

24_11

Herr Grillmeister och hans svägerska vänder matiga Lidlkorvar på löpande band.

24_8

Barnen har njutit hela veckan! Sonen påstår att han ska gå på gymnasiet i Karlskrona. Vi får väl se hur det blir med det.

24_3

Fröken Rumpnisse och hennes söta mamma, också en av mina systrar. (Har ni räknat ut hur många syskon jag har än? Det var bara en som saknades, men henne får vi träffa till sommaren.)

6 kommentarer:

Fiffi sa...

Vad mysigt ni verkar ha det på era familjeträffar. Det sprudlar gemenskap och kärlek från bilderna!

Mya sa...

Jag håller med Fiffi! Men det var svårt att hålla koll på hur många syskonen är. Är det 5 stycken? Jag har för mig att ni var mer?? Jag väntar å ser om du återkommer med facit ;)
kram

Monica sa...

Vad roligt att se allihop!!

Annika/Resfredag sa...

Vilken underbar vecka. Familjen är bäst, ingen protest. KRAMAR

Min plats i solen sa...

Vilken underbar bildbomb fylld med så mycet kärlek och glädje! :) Familjen är verkligen det bästa som finns och jag håller med tidigare talare om att er sammanhållning verkligen lyser genom bilderna. :)

Sköt om dig och ha en fin Valborg!

Kram Lotta

Monica sa...

Rätt svar är sex syskon och en utbytessyrra från Tyskland. :)