fredag 17 april 2009

En träningsfråga.

Har ni några bra och roliga träningstips? Det är säkert fler som är intresserade vid den här tiden på året. Jag tänker fortfarande på de badande damerna och att Beach 2009 tydligen redan har dragit igång!

Jag är en latmask. Jag gillar inte att spela lagsporter, har inget bollsinne, har fått benhinneinflammation varje gång jag seriöst har börjat jogga (trist, för jag tycker faktiskt det finns en tjusning med att ila fram i vacker natur), är så feg att jag inte får upp hastigheten ordentligt för att mina cykelturer ska kunna kallas träningstillfällen och är för snål för att lägga ut en massa pengar på medlemskap i ett gym.

Det enda som verkligen funkar för mig är raska promenader (ca en timme varje vardagsmorgon) och motionscykelrundor. Lägg därtill lite vanlig golvträning (sit ups, kissande hunden och liknande) så har ni min träningsvariation. Systern och svågern gav mig ett träningsgummiband med tillhörande övningsprogram för min överrörliga rygg i påskpresent. Kul träning (i alla fall om det är något bra på TV samtidigt). Om jag därtill blir lite starkare ska jag tacka och ta emot!

Så vilka bra träningstips har ni?

Inga kommentarer: