söndag 19 april 2009

Lyckad eller lycklig?

Jag är lycklig. Jag har det bra. Jag njuter av livet.

Jag har inte en massa pengar eller något flashigt hus och jag har inga dyra kläder eller någon speciellt dyr inredning. För att anses ha blivit lyckad i mitt yrke borde jag väl ha varit skolledare vid det här laget. Det är jag inte.

Jag har världens bästa man och de finaste barn en mamma kan önska sig. Jag har en stor familj och släkt som jag vet finns där om och när jag behöver dem. Jag har ett varmt hem fullt av kärlek. Jag kan äta god och hälsosam mat varje dag. Jag har fina vänner. Jag har möjlighet att lära mig nya saker om mig själv och om min omvärld varje dag. Jag är frisk.

Jag är lycklig. Jag har det bra. Jag njuter av livet. Jag hoppas att ni som läser det här känner likadant.

7 kommentarer:

Fläskdansen sa...

Hej! Jaa, jag känner precis likadant! Jag tycker att jag har det så himla bra!

En bra bostad, toalett inomhus, kläder, mat, familjen, vänner och rent vatten - det sista är något som en minoritet av jordens befolkning har tillgång till.

Ibland kan jag hemfalla åt drömmar om "...tänk ifall jag hade DET eller DET...", men sen slår det mig att jag ändå bara kan sitta på en stol i taget.

Det är bra att lyfta fram sånt här. Många ser inte guldkornen i vardagen i jakten på något som de tror är större. Men i det lilla ligger det stora, det största.

Kram!

Zarah sa...

Du är klok, du är proppfull av talang, kärlek, värme och vänlighet. Du är empatisk, omtänksam, eftertänksam, positiv och du är vacker inifrån och hela vägen ut. Du är en sån som får andra människor att må bra. Mer lyckad kan man inte bli. I alla fall inte i mina ögon.
Kram!

Cattis sa...

=D Vilken härlig positiv inställning!! Ja, så är det, stämmer så bra!

Tack!♥

Kram/Cattis

Anonym sa...

Bra skrivet:)

/isabeli

ylva sa...

och jag är lycklig över att du är det :). själv är jag nog ganska lycklig, men inte helt nöjd. jag vill nog göra mer. inte ha mer, utan göra :). och så tycker jag att din dotter är rätt smart ;). det vore kanske enklare utan nej. vackra kort har du tagit och hjort också!

kram kram,

Ellison sa...

Kan bara instämma - jag är också lycklig och ännu mer nu (om man nu kan vara det) när jag hittat kärleken igen. Då blir så mycket annat oviktigt. Kram!

Susanne sa...

Jag blev både berörd, sentimental och....betänksam!