onsdag 17 mars 2010

Scrap, studier och födelsedag.

Idag har jag scrappat en del till olika uppdrag. Jag scrappar i förväg och lägger ut sakerna i planerade inlägg och glömmer tyvärr ofta bort då något har publicerat. Det var skönt att ta itu med högen med färdiga sidor som låg här i bokhyllan. För någon månad sedan fixade jag ett 6x12-album, så nu har jag äntligen en hemvist till de sidorna också! Det går ju bra att sätta in dem i 12x12-fickor, men inte är det speciellt snyggt.

Kursen i Visuell Kommunikation går framåt, om än långsamt. Det tog så lång tid för mig att få kurslitteraturen att jag inte riktigt kom igång i början av terminen. Nu är jag igång och tycker att den här kursen är precis lika bra som den i Digital Bildbehandling.

På fredag opereras jag för åderbråck, så då försvinner hela dagen antar jag. Förhoppningsvis kommer den här operationen gå lika smidigt som de andra två. Jag behöver vara i god form på tisdag då älsklingen fyller 40. Det blir bara ett minikalas för den närmaste familjen, men som alltid blir det ändå en del folk. Kompisarna får komma senare. Någon som har bra tips på god plockmat? Det är lättare med sådan mat än köttgryta när vi blir så många.

Inga kommentarer: