tisdag 8 juli 2008

Sturkö

Nu åker jag och barnen ner till Sturkö och hoppas på bättre väder än idag (eller hela förra sommaren för den delen)! Vi flyr hantverkarna. De är väldigt snälla och rara och jobbar hårt, men det går ju inte att bo här hemma bara. K får hålla ställningarna här. (Stackar'n! Inget varmvatten och inga bussar, för nu går blir det strejk igen.)

Igår kväll skulle vi grilla lite med syster, svåger och bror, men det blev köpepizza för hela slanten istället. Pizzeria Lövet fick dagens största beställning! Pizza= varmt och gott då det är 12 grader ute. Man behöver inte heller tänka på disken, vilket är bra då man måste koka upp vatten för att diska.

Jag är så spänd på att få se allt klart! På fredag går Berra, målaren, på semester. Då kommer vardagsrummet, tv-rummet och gästrummet/förrådet att vara helt klara med väggar och golv. Tjoho! Just nu är mattläggaren nere i tvättrummet och lägger en lite spännande matta. Den är svart med profilerade cirklar, lite som de gummimattor man brukar ha i allmänna utrymmen (eller er hallmatta, Pernilla). Dessutom är den lite glittrig. Det låter kitschigt, men både jag och maken blev jätteförtjusta då vi såg provet! Vi får väl se helt enkelt. Äldsta dottern var just nere och kikade på mattrullen och ropade "Åh, vad fin den är!".

Jag hade lovat sommarlovsbloggpaus. Den återupptas härmed igen! So long.

3 kommentarer:

PERNILLA sa...

hälsa alla kalskroniter jag känner! jag håller tummarna för bra väder. roligt att du sa det där med mattan. vi har faktiskt precis slitit ut den och lagt klinker. men jag gillar den jättemycket. glitter i låter coolt! kram på dig

Evelina sa...

Trevlig semester - igen :-)
Kram

joggemia sa...

Ska bli spännande att få se foton på nya hemmet...för det får vi väl? =) Förstår att ni flyr fältet, Blekinge är ju inte helt fel sommartid!

Kram kram!