onsdag 23 juli 2008

Hoho...

Vi härjar på Sturkö. Det har byggts ett nytt "rum" på övervåningen i huvudhuset. Maken och ena svågern gick från ord till handling på rekordtid! Själv är jag bäst på att sopa sågspån, fixa mat och diska till alla sommarboende här i och runt huset. Vädret är äntligen bättre och svägerskan är lyckligt bortgift! (Det går inte att göra något på den här datorn. Så småningom kommer foto på det vackra brudparet!) Syrran från Skottland är på ingång tillsammans med man och tre söta barn. Nu återstår några intensiva dagar innan det faktiskt är dags att sluta leva i den här drömvärlden.

Jag längtar efter att få se hur det ser ut hemma även om det inte är färdigt än. Maken är där och ser till att ingenting blir galet. Han påstår, utan bildbevis, att det ser bättre ut än någonsin! Köket lär komma den femte augusti, men bänkskivorna (inkl. induktionshäll och diskbänk) kommer först i början av september.

Jag har akut pysselbegär. Det har scrappats en layout och ett par kort, men det är trångt om plats och mer mysbelysning än arbetsdito, så det blir nog inte mycket mer innan jag kommer hem! Har en massa inspiration för Metalimosakerna som ligger i min arbetsväska. Formex är i antågande, i år ännu mer spännande med de duktiga inspirationstjejerna!

Den 2 augusti öppnar jag bloggen på riktigt efter sommaruppehållet med en tävling. Jag hoppas att vi ses då!

6 kommentarer:

PERNILLA sa...

jag saknar din blogg. det är tomt i cyberrymden utan dina inlägg.

bjorx sa...

Vad trevligt att se dig - om än för en kort stund! :-)

Sköt om dig min vän!

Linda Muhr sa...

åhh är du så nära..vill inget hellre än ses!

Kram på dig!

Linda

Lilo sa...

Klart vi ses då! Ser fram emot att du håller dig hemma och uppdaterar bloggen oftare. ;) Nejdå, ha det så bra på semestern!

Laila sa...

Det ska bli så spännande att se hur ni har fått det där hemma sen. För jag hoppas du vill visa liiiite bilder i alla fall.

Ska bli spännande att se vad du hittar på för tävling sen. Även om jag nu är fruktansvärt dålig på att vara med på sånt.... :-\

annika5064 sa...

Välkommen tillbaks till bloggvärlden! Hoppas du har en skön sommar!
Annika