tisdag 14 september 2010

Ingen vanlig dag.


Idag fyller fina E tolv år. Hon blev uppvaktad med Gott Gräddat, gourmetskinka, god juice och många presenter. Födelsedagsbarnets självporträtt togs med nya kameran jag vann för ett tag sedan. (Tjoho!) Jag håller på att testa den lite, men det lutar åt att jag säljer den här och behåller min gamla trotjänare.


Maken eldade i kaminen för att få undan all tvätt som hängde i vardagsrummet. (Nä, vi har ingen torktumlare.) Milla tyckte att hemmet äntligen blivit som himmelen och valde att stanna inne i stället för att ge sig ut och terrorisera grannarnas stackars hundar.

Kudden.

Förra helgen passade mina systrar på att uppvakta mig inför den stundande 40-årsdagen eftersom T var hemma från Skottland för att fixa nytt pass. M kom ihåg min otroliga fascination för den här underbara kudden från Mimou som jag såg i Bräkne-Hoby för flera år sedan. Visst detektivletande ledde till att den sista kudden hittades någonstans. Glad! (Förresten ser det här textilkonstverket mycket bättre ut i verkligheten än på bild.)

1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Hej Monica!

Grattis till dottern i efterskott! :) Jag hoppas att hon hade en riktigt härlig födelsedag? Precis så där som det är när man fyller 12 år. :)

Vilket härligt kort på katten. :) De kan verkligen konsten att njuta av livet. Maken brukar säga att han vill bli en älskad innekatt i sitt nästa liv för de har helt klart förstått det här med att leva. ;)

Grattis till både kameravinst och den vackra kudden. :)

Kram Lotta