torsdag 10 februari 2011

Burr...


Idag drog jag och maken igång en sovrumstransformering i vårens tecken. Vad blev tacken för det? Jo, det ska jag tala om. Snö. Snö i massor och snö i drivor, snö över isfläckarna på uppfarten och snö innanför min halsduk. Jag hatar snö i nacken. Jag vill att det ska vara vår NU!

Sänggaveln har i alla fall nu fått en ny, rutig klädsel inköpt för etthundratjugofem kronor på IKEA. Det saknas ännu en massa för det färdiga resultatet, men ni kanske kan få lite av den Oj!-känsla jag själv fick då jag såg tyget på plats... Vårt sovrum har stått mer eller mindre intakt i tio år, så det var verkligen dags för en uppdatering. Jag hade kanske inte riktigt tänkt mig dra upp den mjukromantiska stilen med rötterna, men se, det var just vad jag gjorde.

Den nya färgskalan går i grågrönt, gult, lime och turkost, men det kanske inte var så svårt att klura ut?

2 kommentarer: