onsdag 23 februari 2011

Inredningsblogg?

Vi betvingar vintern genom att hänga upp ett nytt skynke i tvättrummet. Etsyfynd. Nu ska jag bara hitta ett matchande påslakan på Myrorna för att kunna klä om strykbrädan. Jag återkommer när hela vårhärligheten är beredd på visning.

Vårklädsel

Jag har redan berättat att sänggaveln är omklädd. Resten av sovrummet väntar på att komma i balans. De gamla gardinerna är nedplockade och tvättade och väntar nu på ett nytt hem i musikrummet. Tavelväggen är demonterad och jag funderar tillsammans med maken på vad som ska få komma upp där. Kuddtygerna är inköpta och har kommit fram, så nu ska jag bara bestämma hurdana kuddar jag ska sy och hur mycket jobb jag ska lägga ner på finishen.


Sänggaveln.


Kuddtygerna. Längst till vänster den fantastiska Klippanfilten som satte inredningsgriller i huvudet på mig. Färgerna är inte riktigt så här grälla, men ni kanske får en känsla av vad som är på gång i alla fall.

På köksskåpet börjar pärlhyacinterna försiktigt visa färg. De har fått sällskap av en vacker bukett som syrran hade med sig då hon kom.

5 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Vilka spännande tyger. Jag tror inte jag har en enda gul tygbit i hela mitt hus. Kanske ngt att ändra på. Ska bli spännande att se ditt resultat. Vad har du bakom tyget på sänggaveln. Är sugen på att göra ngt liknande. Har träribbor just nu. Det är konstigt men att fixa i sovrummet känns lite vårigt. Härligt att ha syster och barn hos er. Mys och kvalitetstid mmmmm. I dag är jag inte lika kaxig utan saknar min familj och räknar dagar - vi får se hur det är i morgon. :)Kramis!

Ellison sa...

Läckra tyger och färger. Ser med spänning fram emot resultatet :) Och jag längtar tills jag får komma in i min renoverade lägenhet och piffa upp den lite!
Japp den 4:e bär det av mot varmare breddgrader! Som jag längtar!

Anja Olergård sa...

Jättebra inredningsblogg!

Fr sa...

Superfint! Och fiffigt :-) Gillar också när du har bilder till de fina texterna, det blir lite matigare så.

Frida sa...

Ooops, kommentaren smet innan jag hann skriva klart mitt namn. Inte meningen att vara anonym!