fredag 11 februari 2011

Snökaos.

Japp. Snökaos igen. Som om det inte räckte med snön som kom i går... Alla bussar i våra hoods (och i nästan alla andra områden runt Stockholm) är inställda på grund av halka. Äldsta dottern fick skjuts till tåget av maken och yngsta dottern fick skjuts till tunnelbanan av kompisens snälle pappa. Sonen har fått byta praoplats för en dag. Hans chef gav honom i uppdrag att skotta vår uppfart och utföra sina arbetsuppdrag här hemma i stället. Jag tänkte att han skulle få lära sig baka bröd. (Han utför sin prao inom livsmedelsbranschen, så det passar väl bra?) Vi ska nämligen äta soppa till middag och det är så rysligt gott med nybakat bröd till.

Snöstormsskydd

Edit: Snön yrde in i ögonen, så det fick bli Snöskydd På...

För er som bor i eller i närheten av Täby kan jag rekommendera bageriet som en prisbelönad sockerbagare startat upp med sin fru. Jag kan gå i god för mycket smak för pengarna! Av Michael fick jag en gång lära mig hur man gör en bra ganache och han lärde mig också vikten av att aldrig slösa sina bagarkonster på dålig choklad. Han gör fantastiska moussetårtor och hans semla blev Bäst i Stockholm för några år sedan. Jessicas havrebollar är dessutom oemotståndliga, men jag undrar om de också säljs i bageriet...

Senare idag kommer ni att få se har min arbetsplats numera är organiserad. Jag jobbar en hel del för You Do och kände att jag behövde ha koll på var just de prylarna ligger. Resultatet blev över förväntan! Jag har rensat och stuvat om och märkt upp, så nu känns det riktigt bra. Jag sitter här bredvid en alldeles ren arbetsplats trots att jag har pysslat varje dag sedan i måndags. Skönt!

Så här såg det ut då jag bara hade börjat det segdragna sorteringsarbetet.

Inga kommentarer: