söndag 20 februari 2011

Lite mindre trött.

Nu är klockan snart midnatt, men jag är mycket piggare än tidigare idag då jag delade med mig av det oändliga trötthetsinlägget.

Tips på sådant som fick mig att piggna till:

En timme i liggfåtöljen framför brasan. Underbart!

Ett möte som jag gruvat mig för. När jag väl började tänka på hur många som kommer att kunna glädjas över det som mötet leder fram till kändes allt så mycket lättare! Det gick jättebra.

Ett oplanerat besök till min syster och hennes fina familj. Plutiga pussar från en småtrött två-och-ett-halvt-åring är grejer det. Chokladpudding med grädde är inte heller dumt.

Musik. Drottningholmsmusiken på högsta volym i bilen. (Den här You Tube-versionen är tyvärr inte lika pampig som den jag lyssnade på.)

Planerade paket som ska skickas i morgon. Det är roligt att göra andra glada! Och efter dagens lektion om att göra saker för andra ska jag se till att komma ihåg några av er runt omkring mig som behöver något som jag kan ge, oavsett om det är en kram, ett kort eller ett besök.

Min man. Han är bäst. (Det är smått irriterande att han också vet bäst väldigt ofta, ibland innan jag själv har insett det...)

Inga kommentarer: