söndag 7 februari 2010

Helgen i bilder.

Efter en härlig dag med påfyllning av både kropp och själ känner jag mig redo att ta mig an den nya veckan. Idag hade jag förmånen att få leda en liten sånggrupp som ska sjunga om en vecka. Jag saknar körsången och att få utöva musik tillsammans med andra. En vacker dag...


I går var tre av pojkkusinerna från Blekinge här nästan hela dagen. Maken och sonen hade åkt till Romme för att slira ner för skidbackarna där. Vi ville inte vara sämre, så vi plockade fram pulka och stjärtlappar och tog oss till lekparken för att åka kana. Äldste kusinen hittade en hög pocketböcker (Kalle Anka) när vi kom in igen. Efter det satt han i lillasysters hängstol resten av tiden här och plöjde sida efter sida. Tänk att den där galne ankan och hans familj och vänner kan ha sådan dragningskraft på människor i alla åldrar!


Alla hade roligt i backen! Perfekt före.


Jag älskar grytunderlägget från Svenskt Tenn. Bönen är vacker och dessutom älskar jag att ha nyttiga saker som samtidigt är så vackra att de kan stå framme jämt.


Stackars Milla är trött på all snö. Hon skakar lite på tassen innan hon hoppar ut i den kalla, hårda verkligheten där ute. Mycket hellre ligger hon i en fåtölj framför brasan. Ja, vem gör inte det förresten...


Nu går det inte längre att skylla på att det inte är någon idé att tvätta bilen. Stackars bil! Jag kände inte ens igen den då jag letade på parkeringsplatsen utanför Kvantum i fredags. Bilen är numera grå istället för vackert dovblå. Usch!

Inga kommentarer: