måndag 8 februari 2010

Böcker.

Ah! Doften av gamla och nya böcker, ljudet av bladvändningar och de obligatoriska harklingarna, smygandet mellan bokhyllorna... I långa perioder har jag spenderat massor av tid på bibliotek. Det har också blivit många timmar i en och annan bokhandel, som den här till exempel. Fast det är Stanford Bookstore som är min favorit förstås.

Hur skulle världen se ut utan böcker? Jag kan inte riktigt se charmen i en sådan där läsplatta, utom kanske då det gäller rena läseböcker. De digitala fotoramarna har nog kommit för att stanna, men jag tycker inte att de är speciellt roliga om man jämför med ett fotoalbum. Det ska dock bli spännande att följa utvecklingen. Tills jag vet något annat ska jag njuta mer av att spendera en och annan timme på biblioteket i huvudorten. Gratis! (Ja, eller så kan man se det som ett utnyttjande av betald skatt.)

Inga kommentarer: