torsdag 4 februari 2010

Mat.

Klockan är snart elva, eller 22.55 för att vara exakt. Min dag har varit lång och händelserik och hade sin början klockan sex då mobilalarmet väckte mig med sin käcka melodi. Nu sitter jag vid datorn och eftersom mina tankar handlat så mycket om mat idag får det här inlägget handla om just det.



Några av er är kanske lika kokboksgalna som jag. De där vackra böckerna blir ofta ögongodis, i alla fall i vår familj. Det finns också undantag. Vår Kokbok använder vi flera gånger i veckan, både i de fall recepten numera finns inpräntade i minnet och då vi faktiskt testar något nytt. En annat kokbok som har använts flitigt sedan den kom till hushållet är Paolo Robertos Mina Fastrars Mat. Favoritreceptet är den läckra soppan som ses på bilden här ovan. Som ni ser är vår mat inte lika piffad som den som syns i själva kokboken, men jag tror nog att den smakar lika gott. Om yngsta dottern får välja middagsmat står den här soppan högst upp på listan! Tyvärr delar storasyster inte hennes entusiasm. Desto gladare är hon för nybakat bröd, så hennes middag idag bestod av fyra skedar soppa och fyra tjocka skivor nybakat, vitt bröd. Nåja. Jag får smyga ner en näve linfrön i frukostyoghurten i morgon så kanske det blir någon slags balans.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Mmmm... ser underbart gott ut. 1000 kokböcker må finnas i min samling, men inte den där, än... så den måste jag nog köpa omedelbart. :-)

Kram, ha en fin dag!

Miaa sa...

Mmmm, jag ska nog köpa eller kanske önska för min mans räkning den kokboken. Vi är inne i nån period där vi tycker att vi ätit allt som finns... Behöver ny inspiration!

MVH Miaa