lördag 20 februari 2010

Lördagstankar.


Sugen på att grilla? Jag kan inte fatta att det är vår grill som står där under nästan en meter snö...


Rester efter den smaskiga brunchen vi åt i morse.

I går hade vi vårens student från the Swedish Program här på middag. Vi har varit kontaktfamilj i många år och tycker att det är givande för alla i familjen att träffa ungdomar från USA. Studenterna väljer själva hur mycket de vill vara med oss. Den här killen, Zachary, fick vi jättebra kontakt med och jag tror att vi kommer att få se mer av honom.

Förra våren hade vi en tjej som var en riktig hemmaflicka. Hon ville lära sig laga svensk mat och baka svenska bakverk och var rätt ofta hemma hos oss. Ett år hade vi en tjej som precis hade gjort slut med sin pojkvän. Hon hade bara rest hit för att Pppppaaaaarrrrttttaaaaaaayyyyyy. Hon berättade att hon hade gjort planer för att resa till Amsterdam en helg "eftersom det är en sådan vacker stad". Yeah, right. Hur som helst hade hon nog fullt upp med annat den där terminen, för vi såg henne inte igen.

Maken föreslog i går att vi skulle åka pulka i Lida idag. Nja, med tanke på de tretton minusgraderna och blåsten och all snö blir det ingenting med det. Jag ska ta dottern till dansen. Det får räcka med det. Vi har inte sett någon av de andra Melodifestivaluttagningarna, så i kväll är det nog dags. Jag har älskat de här tävlingarna förut, men det blir lite för bra när lördag efter lördag blir uppbokad. Jag och döttrarna ska i alla fall gå med min syster och hennes dotter på genrepet till finalen i Globen, men våra platser är långt uppe i taket. Det blir säkert en speciell upplevelse ändå!

Ja, det var väl allt. Over and out. Jo förresten, lyssna på Thomas Dybdahl. Härlig musik!

1 kommentar:

Camilla sa...

jaa det var verkliegn märligt med en massa bokstäver i handen! :)