fredag 3 april 2009

Nu är det verkligen vår.

Det måste bara vara vår på riktigt nu!

1. Vi har gått över till sommartid.
2. Snön har mer eller mindre smält bort.
3. Krokusarna lyser i rabatter på solsidan.
4. Årets första citronfjäril fladdrade förbi mig under promenaden i morse.
5. Tonårstjejerna har på sig ballerinaskor och tunna strumpbyxor.
6. Sonen har fått fnissig tjejpåringning av gamla klasskompisar. (Jag kan konstatera att tjejer i sexan är mycket mer mogna är killar i samma klass.)
7. Solen värmer underbart skönt.
8. Bilköerna har börjat växa utanför Christers däck i Stuvsta.
9. Folk påtar i sina trädgårdar.
10. Man kan gå ut och hämta tidningen barfota. (Nåja, den här punkten är kanske inte helt sann, för fötterna domnar bort totalt efter den korta promenaden...)

3 kommentarer:

Evelina sa...

Ja, det låter ju HELT KLART som om det är vår. Underbart!
Kram

Anna sa...

Vad mysigt det låter. Hoppas ni får en toppen vår!

Tina sa...

Jag har idag hängt ut den andra tvätten ute, det är vår bevis nog för mig! Nu ska jag beställa förvaringspåsar med superfina mönster på med dragkedja så att jag kan lägga undan Mayas kläder som blivit alldeles för små. Kolla in www.jojomamanbebe.co.uk sen "enormous laundry and storage bags" B3118 eller B3727 Vår för mig är att rensa ut och lägga undan fint till nästa behövande! Kram.