onsdag 3 november 2010

Grattis Hasbassen!

En liten bror har blivit stor. Så stor att han fyller 27 år idag. Tänka sig. Jag kommer precis ihåg hur mycket jag älskade honom då han kom 1983 och jag gick i sjuan. Jag älskade att ta hand om honom, även om systern som kom innan honom, 1980, var min allra största kärlek. (Jag älskade henne så mycket att jag ställde henne i den mörka källaren för att hon skulle bli sådär lite lagom rädd. Då blev hon nämligen jättegosig och kramig och tyckte att jag var superhjälte! Tur att inte Barnavårdsmyndigheten hörde talas om detta innan jag bestämde mig för att skaffa egna barn. De hade med all sannolikhet tvångssteriliserat mig... För övrigt kan jag rekommendera att skaffa en sladdis då man har en tioårig dotter. Flickan kommer att vara till stor hjälp och kommer att njuta av att få vara lillmamma!)

Bror min är mycket modigare än jag. Han har bestämt sig för att bli akutsjukvårdare, eller ambulanssjuksköterska, jag vet inte riktigt vad den rätta benämningen är. Lyckliga de som blir sjuka då han är på passet. Han är en ytterst empatisk människa och jag är säker på att han dessutom har goda sjukvårdskunskaper. Idag får H en photoshopblomma av mig. Han ska få fundera på vilka kommandon jag gett för att få det här resultatet... Svar lämnas lämpligen på julafton.


För övrigt har jag planterat om tre orchidéer idag. De fick kunglig behandling. Klipp och ansning, ombäddning av finaste vitmossa och ny bark från Orchidéhuset. Måtte de nu ta sig och börja skicka många och vackert blommande stänglar! Skulle så vara fallet skulle jag slippa gömma dem på bänken i tvättrummet. (Tänk att jag har så svårt att slänga skruttiga krukväxter. Är det bara jag som är sådan?)

Inga kommentarer: