måndag 29 november 2010

24 små paket...

... ska jag slå in. Helst vill jag bli klar i kväll, så jag kanske borde sätta fart?

Jag vill först dela med mig av en inspirerande lista som fick mig att känna för att sätta igång med en massa roligt, helst nu på en gång!

Svägerskan i Australien och hennes man ska få ett litet julpaket. I det lägger jag Måns Zelmerlöws julskiva. (Hm, låtsas att du inte har läst det här, K!) Jag har tjuvlyssnat och kan konstatera att den är så där, som dottern skulle säga. Dock kan jag inte sluta lyssna på sista låten, en duett mellan Smöret och Pernilla Andersson. Jag kan inte höra mig mätt på Pernillas röst! Den går liksom igenom alla skal och lock och lådor. (Melodin är underbar, stämmorna likaså. Texten är totalt meningslös och jag funderar på att be om en ny version med en text som berör på samma sätt som resten av låten.) Nästan lika fascinerande som Pernillas röst är det faktum att hon är tillsammans med Dregen. Det gör mig väldigt nyfiken på hur han är som person...

1 kommentar:

AnnaB sa...

Å, jag har upptäckt Pernilla Andersson ganska nyligen efter att ha varit nyfiken på henne länge (eftersom hon är tillsammans med Dregen)... Spotify är praktiskt och hon har hörts rätt ofta i vårt kök på sistone. =) Känner mig dock inte så sugen på Måns. ;)

Jag ska inte slå in några paket för det har en snäll farmor/svärmor redan gjort, men jag måste faktiskt komma ihåg att knyta fast dem i kalendern idag! Jag har totalt glömt bort det 2 kvällar i rad nu, så nu gäller det idag... annars blir det illa... =)