lördag 27 november 2010

Kom nu då, Advent.

Min julkänsla har rubbats lite av att så många affärer har pyntat alldeles för tidigt. Handeln har kommit på att julen blivit lite inne igen. Inredningstidningar och dammagasin har gett ut speciella julutgåvor som stått i tidningshyllorna i flera veckor. Pust. Jag som egentligen älskar julen och brukar spela julskivor redan i slutet av oktober! Nåja, det löser sig väl.

Nu har jag i alla fall dekorerat och satt fram några hyacinter och amaryllisar. Julgardinerna hänger på halvtork. De ska bara pressas och hängas upp. En tredimensionell stjärna som vi köpte på Granit i förra veckan är monterad och upphängd i köksfönstret. Cloettas Juleskum och nötter ligger i skålar runt huset. Huset storstädades till Thanksgiving. Några fönster har jag inte putsat, men det får vara. Om en stund ska jag upp på vinden och plocka ner allt julpynt, stjärnorna och adventsljusstakarna. Håll tummarna för att den rätta stämningen infinner sig då!

För övrigt kan jag tala om att kameran bröt ihop i går. Gah! Det gjorde tvättmaskinen också. En förlorad bh-bygel som försvann innan sommaren hade antagligen brutit sig loss och slamrade nu omkring utanför tvättrumman. Min händige ingenjörsmake plockade isär diverse delar, opererade maskinen med en potatisprovsticka från Hemslöjden i Västervik och lyckades bringa maskinen tillbaka till fullt fungerande. Kameran är dessvärre fortfarande ledsen och vägrar samarbeta. Den kanske inte heller har hittat den rätta julstämningen...

1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Trist med kameran! :( Jag hoppas att den får den rätta julkänslan den med och börjar samarbeta.

Vad bra att mannen kunde fixa tvättmaskinen och att den går som den ska igen. En händig man du har. :)

Jag hoppas att julkänslan infinner sig för dig i morgon. Jag hade själv en svacka i veckan och tappade all lust för jul och förberedelser. Men så idag när vi satte igång här hemma var det som att slå på en knapp och känslan infann sig. Kanske gjorde snöandet utomhus sitt till men framförallt tror jag att det var att vi hjälptes åt och hade roligt tillsammans.

Ha en fin första advent och sköt om dig Monica!

Kram Lotta