onsdag 24 november 2010

I morgon...

... firar vi Thanksgiving. Kalkonen ligger i kylen för att tina sedan i måndags kväll, men resten av maten har jag inte ens handlat än. När jag tagit itu med dammråttorna ska jag ge mig ut i kylan. Vädret verkar inte så jobbigt här som i de södra delarna av landet. Skönt! Att skotta tillhör nämligen inte mina favoritaktiviteter. Det gör däremot att äta stuffingen som är morgondagens måltids höjdpunkt. Jag kan verkligen "stuffa" mig själv full av den där smaskiga brödsörjan! Det är något med konsistensen, precis rätt blandning av selleri, lök och kryddor (salvia, aningens timjan)... Mums.

Annars är jag rätt uppslukad av ett jobb jag håller på med. Det är så roligt, men utmanande. Jag får göra saker jag inte sysslat med speciellt mycket innan och jag vill att det ska bli jättebra, inte bara okej. Prestationsångest?

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Allt du gör blir toppenbra i mina ögon! *peppar*

Har faktiskt aldrig ätit Thanksgivingmiddag, får nog ta och införa detta åtminstone ett år så jag får smaka en sådan där fyllning! :)

Monica sa...

Uff, jag vet inte det jag. Det skulle vara bra att ha dig här vid min sida i några dagar framöver. Mycket bra, till och med...