måndag 15 november 2010

Mysig måndag.

Vilken dag! Morgonträning. Tur in till storstan. Lunch med vår fina student från The Swedish Program. Utvecklingssamtal för och med vår äldsta dotter. Inte utan att man blir lite stolt då lärarna inte har förslag på ett enda utvecklingsmål. "Fortsätt som nu!" Besök på Lakritsroten där allt handlar om lakrits. Inköp av diverse sorter för en senare lakritsprovning tillsammans med barnen. (Maken tycker inte om lakrits. Han ogillar det till och med. Det måste vara hans tüska gener...) Hem och träffa barnen. Ännu en tur in till stan, den här gången tillsammans med maken för att gå på förhandsvisning av den nya dokumentären om Take That. (K följde bara med för att samla pluspoäng. Varken Lina eller min lillasyster som verkligen gillade Take That då det begav sig kunde följa med.) Hemfärd under en smått hypnotiserande volym av The Flood i bilen. Underbar låt, speciellt då vi precis hade fått följa hur den växte fram. Nu är det dags att hoppa i sängen. Som sagt. Det här var en mysig måndag.

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Vad härligt och inspirerande att läsa om din fina måndag Monica. Det låter som en riktigt fin dag fylld med glädjeämnen. Jag blir glad av att läsa om den. :)

Jag hoppas att tisdagen blev en lika härlig dag den!

Kram på dig!

Lina sa...

Längtar efter att få höra hela skivan. Sitter o här o lyssnar på en samlingsplatta. Men The Flood återkommer ofta :)
O tack söta du för att du tänkte mig!
kram