torsdag 11 november 2010

Jag har ungefär tusen grejer att göra...

... så jag passar på att skriva ett inlägg här i bloggen. Håller på med ett gratulationskort, ett "utsmyckat gratulationsrecept", storstädning på ett viktigt ställe i huset, mikrostädning på ett annat ställe, har ångest över de kläder jag ska ha på mig på en fest i morgon, är nöjd över att ha nått ännu ett viktmål (sju kilo sedan i juni, ytterligare tre, fem eller åtta kilo beroende på hur det känns vid de kommande målen), har dukat upp värsta fågelmatskorgen innanför altandörren (dagens ornitolog har kunnat skåda talgoxar, blåmesar, skator, nötskrika, nötväcka, större hackspett och gulsparvar vid fågelbuffén, underbart fascinerande), samlar ihop diverse kartonger och lådor med lock till en vän vars prylar jag i nästa vecka ska göra mitt bästa för att organisera, ja, och så skriver jag här. Arbetsmoral, var är du?

1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Ha, ha vad jag känner igen mig i ditt inlägg idag. ;) Min dag har varit liknande. Jag har tusen och en saker som jag borde göra men har jag fått gjort alla de sakerna? Nej, men hunnit med att blogga har jag gjort. ;) Hrm, arbetsmoralen har varit som bortblåst här också idag. en å andra sidan så försvinner inte de där sakerna jag skulle ha gjort istället. De finns kvar och väntar på mig i morgon. Det är ok det med. ;)

Grattis till ditt fina delmål Monica! Vad duktig du är! :) Där kan vi snacka om självdisciplin och målmedvetenhet. Kram på dig och ha en fin helg.

Kram Lotta