fredag 30 januari 2009

Storvinst?

Nyss ringde min syrra och berättade om en dröm hon hade haft. Jag och maken hade vunnit ungefär 200 miljoner kronor. Uppenbarligen bara så där. För de enda tävlingarna jag är med i är sådana där man ska skriva en slogan. Spelar inte på hästar. Är inte med i postkodlotteriet. Inget Lotto. Så kan någon säga hur den där drömmen kan gå i uppfyllelse? (Och ja, jag lovade att skänka varsin miljon till mina syskon om det här verkligen skulle hända. Bara så ni vet!)

Det är annars ofta små saker som gör mig lycklig. Just nu är jag glad över att ha all ren tvätt undanplockad och tyget till sonens draperi framplockat. Tyget inköptes på IKEA för flera månader sedan, men först nu har vi löst upphängningsproblematiken. Så... Fram med gamla Huskvarna! Trevlig helg, hör ni.

Inga kommentarer: