söndag 4 januari 2009

Vill bara tala om...

... att jag är glad idag!

Gott salladsrecept:

två påsar ICA färdigsallad (blandning med isbergssallad o morötter bl a) eller motsvarande mängd babyspenat
en liten finhackad rödlök
två påsar knaperstekt bacon
en burk keso, naturell
ca 1 dl riven smaskig ost

dressing:
0,5 dl balsamvinäger
1 dl rapsolja
1 tsk senap
0,5 dl socker el sötningsmedel (jag vet, det låter knäppt, men utan blir det inte ens hälften så gott)
salt och svartpeppar "to taste"

Mums! Den här salladen är så god och är ett smakfullt minne från vår tid i Philadelphia. Innan vi alla studentfamiljer som hade umgåtts skiljdes åt samlade vi ihop allas lättlagade och billiga favoritrecept i en egen kokbok; sallader, soppor, bröd, desserter, huvudrätter, vegetariskt... Vi anlitade ett boktryckeri för självpublicering, så det blev inte så dyrt. Kokboken använder jag fortfarande jätteofta!

3 kommentarer:

Zarah sa...

Vilken jättesmart idé!! Det vore ju hur kul som helst att göra så. :D

Evelina sa...

mmm... det låter supersmaskigt. Klart det ska va socker i vinaigrette - annars blir det alldeles för suuuurt, tycker iallafall jag :-). Kul idé det där med kokboken!
kram

Anonym sa...

Om någon är sugen på att ge ut en egen bok (tex kokbok) till billigt pris kan jag tipsa om Vulkan.se