onsdag 21 januari 2009

Twinklings



Under den här mässan visade jag vad man kan göra med de olika Twinklingsfärgerna. De finns i kak-, spray- och "distress"-form. Hjärtana på den här sidan kom till då jag hade drällt röd färg på ett papper. Alla tre sorter användes för att få fram de olika effekterna.

Jag gillar att man kan spä ut de här färgerna med vatten och så tycker jag att de är lättarbetade. Det finns andra som tycker att de är tröga i jämförelse med akvarell och det stämmer också till viss del eftersom färgen innehåller en massa små skimmerkorn. Skimret täcker också svart färg, så man får vara lite försiktig då man färglägger stämpelmotiv till exempel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar layout, så vacker med det enkla och fina detaljer. Kortet på Sara är fantastiskt!! Så stor!! Jag håller på med en layout, men saknade titeln. Hittade den nu på den här layouten, så idag liftar jag din titel! ;)

kram

Anonym sa...

Åhh, vilket vacker LO!
Jag vill skriva som du =)

Mich sa...

Vilket fint LO !!! Enkelt men precis därför så fint !!!

Anonym sa...

Oooo sa fiiiin!!! Jag masta lara mig det dar med twinklings. Sa ar det bara!

Jenny Bergvall sa...

Åh vilken underbar layout!!