fredag 2 januari 2009

Tusen tack!

Tack för alla fina kommentarer (och telefonsamtal) om hur jag ska göra med bloggen! Jag tackar för tips och uppmuntran. Tyvärr har jag fortfarande inte riktigt bestämt mig. Det lutar åt att jag fortsätter i någon form. Jag skulle vilja ha en blogg som man kan lösenordsskydda, men vad jag förstår funkar det inte med Blogspot. Någon som vet? Kanske det blir en Typepad-blogg till slut. Vi får se!

God fortsättning till er i alla fall. Jag känner att detta är ett toppenår! Om bloggen inte bara ska självdö av tråkighet är det väl på tiden att jag skriver mer än så, men det känns tyvärr som att jag har tappat lite bloggfart! Snart så...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Det gläder mig att du har lust att fortsätta blogga i någon form.

Kom ihåg att bloggandet sker för din egen skull, och du har rätt att vara precis så "tråkig" eller "underhållande" som du själv vill!

Detta har i alla fall varit mitt devis sedan jag började blogga för halvannat år sedan.

På Wordpress - där jag själv bloggar - kan man lösenordsskydda bloggen. Vet dock inte exakt hur, men det går att ta reda på.

En annan bra sak med Wordpress är att du kan ha hur många bloggar som helst och döpa dem till olika saker, men ändå bara ha en registrering.

Hur du än gör så vore det kul att få möjlighet att fortsätta följa dig.

Kram!

Lilo sa...

Knepiga beslut att ta. Men man kan lösenordsskydda bloggen hos blogspot. Eller välja på något sätt att bara inbjudna får läsa. Minns inte VART man gör det men det går. ;)
Jag försöker att bara skriva om roliga saker i min blogg. Så allt trist om hälsa, känsliga saker mm kommer aldrig fram där. Jag måste verka som en väldigt skojsig typ! ;)

Anonym sa...

Hej! Jag vill verkligen inte att du slutar blogga. Jag läser ju din blogg varje dag (nästan)

Men jag förstår dig. Känner lite likadant.

På wordpress (som ovanstående redan sagt) kan man lösenordsskydda. Jag har inte gjort det - men jag har tagit bort möjligheten att söka via google.

Så man kan inte komma till min blogg om man inte fått länken på något sätt. Via mig eller via någon blogg som har mig som länk.

Gott Nytt år Monica!!

/Malin

Åsa (asali) sa...

Hej och God fortsättning på det nya året!! :)
Ang bloggande eller inte så väljer du helt och hållet själv!! Ingen kan ju tvinga dig tilla tt blogga om du själv inte orkar eller vill.

Iaf så kan man välja själv vilka som ska få läsa bloggen här på blogspot.

När du loggat in och har din "instrumentpanel" framme (typ första sidan som kommer upp efter att man loggat in) så klickar du på "inställningar" istf ex. "Nytt inlägg". Sen väljer du "Tillstånd" i menyn o där kan man välja att klicka i vilka som ska få bli inbjudna till ett läsa din blogg.

Lycka till!

Kram ♥

Evelina sa...

Jo visst kan man lösenordsskydda hos blogspot! Eller låsa på något sätt så bara inbjudna kan läsa. Våra vänner som adopterade gjorde en sådan adoptionsblogg när de väntade på sin lille son.
Kram

Evelina sa...

Ps: du gör det under punkten TILLSTÅND under fliken INSTÄLLNINGAR. :-)

Anonym sa...

Med wordpress som blogg kan du lösenordskydda bara de inlägg du vill och visa andra öppna om du vill det. Det är min rekommendation. Skriv till mig om du har frågor eller vill ha hjälp

kram

Monika sa...

Du kan ju göra bloggen bara tillgänglig för dem du själv väljer. SOm jag har det. Men det kanske du inte vill?

Hur du än gör så hoppas jag att du fortsätter att bjuda på dina fantastiska loer och alster. Jag skulle sakna dem oerhört om du slutade helt.

God fortsättning!

Anonym sa...

Jag är en av dem som är inne och tassar utan att lämna kommentar..."snubblade" över ditt namn i scrapvärlden och har sedan dess tittat in lite då och då. Både för att läsa om scrapping men även få lite storstadsnyheter...följer en del scrapbloggar och heminredningsbloggar och de absolut bästa är precis som din: lite hobbytips,lite vardagsbetraktelser samt lite filosofering. Hoppas du fortsätter så vi andra kan få lite intressant läsning, det behövs när man som jag pendlar nästan 4 timmar/dag...

hälsningar
Ulrika i Rödeby