lördag 13 juni 2009

Det regnar och regnar...

och regnar och regnar. Idag har vi haft en riktig fixardag. Det är alltid mer att ordna med än man tror då man ska åka iväg. Äldsta dottern tänker att I ÅR kommer solen SÄKERT att skina på Lövmarknaden och då vi firar midsommar. Det är bara att haka på hennes positiva tankar. Förra året var vi i Thailand vid den här tiden. Det var andra dagen på semestern och vi tyckte att det var så varmt och skönt i jämförelse med hur det hade varit hemma i Sverige.

Jag försöker verkligen att leva i nuet mycket mer än jag har gjort förut. Poppiga uttryck kommer och går, men det som stannar med mig är mindfulness. Att inte oroa sig över saker som hänt eller saker som eventuellt kommer att hända är väldigt skönt. Att planera är en sak, men det kan man göra utan att ge avkall på "vardagsnjutningarna". Jag hoppas att ni njuter av Just Nu.

1 kommentar:

joggemia sa...

Jag håller tummarna för att ni får en solig lövmarknad. Jag har även i år erbjudit mig att jobba em den dagen eftersom vi från "Tousås" inte har som tradition att åka på den marknaden. Mina kollegor från K-skrona uppskattar detta mycket. =) Mindfulness är ett uttryck som även jag försöker leva efter. Jag lär mig att njuta av vardagen mer och mer.

Kram!