tisdag 2 juni 2009

I morse var det här en gardinlängd.



Nu har jag äntligen en omlottkjol i linne igen! Jag har längtat efter en sedan jag totalt hade haft sönder min älsklingskjol efter tre graviditeter (passade både i smalt och stort tillstånd) och tiden där emellan. Äntligen! En röd fick det bli. Jag har sparat de solblekta julgardinerna i linne, de som hängt med sedan Sara och jag låg på BB och min syster gjorde en insats och "julade" ordentligt här hemma. Jag kunde inte med att slänga dem, så de har legat och väntat på bättre tider. Ett återbruk helt i tidens anda. Och jag är jättenöjd!!! Mönstret köptes i Stinas butik Svenska mönster.

Bilderna togs förresten innan jag hade klippt av 10 cm på längden. Nu är kjolen fortfarande lång, men ingen långkjol. Jag tänker nog sy en sådan också, fast i ett somrigt och lätt material.

5 kommentarer:

Annette sa...

Får man lägga in en beställning?

Theresa/Tette sa...

Men läckert! Det var inte illa, snyggt.
Hoppas att allt är väl med dig.

PERNILLA sa...

tjusigt. en sådan vill jag också ha! du ser supersmal ut dessutom!

Malin sa...

Supersnygg! Påminner om mitt sommarprojekt - att göra om en massa kläder i min garderob. Sy om, dekorera och hoppas att en del går att återanvända. Både ekonomiskt och mijövänligt!

Lindzi sa...

Å va coolt! Jag som vill sy en kjol.. Tack för mönsterlänken. Kram!