torsdag 7 februari 2008

Bokmärke


E har läst Anne på Grönkulla i några veckor. Språket är inte helt självklart för en 9-åring, så jag och maken brukar också ha högläs med henne om kvällarna som omväxling. Vilken härligt sprudlande och rolig personlighet den där Anne har! Fram för mer sådant, ålderdomligheten till trots. Bejakande av känslor utan att komplicera, acceptans av människors bra och dåliga sidor...


Nåja, till bokmärke har E haft ett hörn som hon rivit av ett papper i återvinningslådan, så jag lovade henne ett riktigt. Här kom Helenas vinstpaket till användning igen! Jag vet inte om stämpeln är en Hängel eller Magnolia. Om ni kännare tycker att tjejen inte liknar sig själv riktigt är det för att jag fick rädda hennes anletsdrag med lite lugg och ögonfransar (stämpeldynan tålde visst inte riktigt promarkerpennorna).

4 kommentarer:

Linda Muhr sa...

Jag har en tanke att göra ett bokmärke till melvin 8 år, för han har fått upp ögonen för att läsa..

Det är en magnolia stämpel..

kram Linda

Anonym sa...

Så fiffig variant på ett bokmärke. Gillar massor. kram Maria

Jozebelle sa...

Åh så mycket fint du hunnit göra under veckan!!!!

Massor av inspiration!!!

Vi läser för våra barn varje kväll också, det är väldigt mysigt. Sen är det ju nyttigt med...men det får man på köpet.

Kramizar Ann-Marie

Anonym sa...

Jag älskar Anne of Avonlea. Jag dyrkade TVserien. Kram från Linda på Brunkulla ;-)