onsdag 24 mars 2010

40-årskalas med förhinder.

I går fyllde maken 40. Vilket firande vi hade förberett, jag och barnen! Och vilket platt fall det blev p g a den här galna magsjukan... Jag glömde hälften av uppvaktningen till morgonbrickan. Blommorna stod kvar i plasten på kvällen. Jag har fortfarande några presenter kvar nere i gästrummet som inte blev "levererade". Tack alla ni som hjälpte fina K att känna sig speciell trots att hans fru låg alldeles utslagen i sängen på övervåningen. 40 blev han hur som helst. Och idag står en fin låda full med fantastiska mangos där nere som bevis på att gårdagen inte var någon dröm!

Layouten gjorde jag till AMLT:s blogginlägg om en "journaling prompt". Idag känner jag mig stark igen. Jag är på gång igen. Och K och jag ska äta halloumi och tomatsallad till lyxlunch istället för i går. Jag har förresten en massa rostbiff i kylen. Kan man verkligen frysa den?

2 kommentarer:

MiaKvack sa...

visst är det trist med födelsedagsförhinder, här fick vi ställa in fyraåringens barnkalas och släktkalas på grund av magsjuka, gissa vem som blev förtvivlad?
Vi köpte fryst rostbiff en gång på fabriksförsäljning, den var helt ok. Att skivorna var ojämna och att det var en del senor berodde ju på att det var andrasortering och inte det faktum att den varit fryst. Visst var den något mer vattnig men som sagt helt ok. Och om alternativet är att kasta eller äta rostbiff morgon-middag-kväll i fyra dagar så är frysen ett alldeles utmärkt alternativ. Bra smörgåspålägg.

Min plats i solen sa...

Livet blir inte alltid som man planerat och sjukdom är verkligen inget som går att planera. :( Trist att bli sjuk just då men skönt att höra att du mår bättre idag och att maken fick en bra dag iallafall. :)
Ja, rostbiff går bra att frysa in. :)
Hoppas du får en bra dag idag.
Kram Lotta