lördag 20 mars 2010

Nödvändigheter och lyx.


Resterna efter gårdagens supertvätt. 155 kr för två omgångar Descutan 4%. Med tanke på hur jag skrubbade hela kroppen så borde jag verkligen inte råka ut för baciller på fel ställen. "Tvätta extra noga runt näsa, under armar, i ljumskarna och i naveln" har jag för mig att det stod. Där har vi tydligen störst ansamling av skumma bakterier.



Här kommer mina favoritprodukter. Jag fick lyxhandkrämen av min kusin i födelsedagspresent och den är så dryg att den med all säkerhet kommer att räcka minst till nästa födelsedag i oktober. Luktar ljuvligt gott!

Biotherms kroppslotion har länge varit min favorit. Dyr, men räcker länge och doftar sådär underbart diskret och fräscht. Ett budgetalternativ som dessutom är lite fetare och en riktig dunderkur för torr vinterhud tycker jag att Natuvives body lotion är. Någon som ser hur lika de är? Exakt samma typsnitt, också i silver, den blå vågformen till det fräscht vita... Hm. Härmapa? De påminner annars inte alls om varandra varken i doft eller konsistens.

Eucerins duscholja har inneburit ett nytt, klådafritt liv för minstingen i familjen som blir supertorr så fort termometern kryper under nollan. Resten av familjen duschar också gärna med samma duscholja. Jag rekommenderar att man köper pumpflaskan första gången och fortsättningsvis fyller på med sådana här refillpåsar.

Vilka skönhetsfavoriter har ni?

Inga kommentarer: