tisdag 9 mars 2010

En tisdag med vår i luften.

I morse var jag på besök hos Dr. Åkesson som nästa vecka ska göra en uppföljningsoperation på mina (inte så) fina åderbråck. Jag opererades från ljumskarna 2002 och 2004. Den här gången ska de inte virka upp hela vener, utan bara ta bort ett "nystan" i ena knävecket. Jag vill bara säga att detta inte på något vis är någon skönhetsoperation. Venös insufficiens med många inre åderbråck bränner och kliar och gör benen väldigt trötta.


Drippetidripp, drippetidropp. Takdropp är härligt, i alla fall så länge man slipper få sjok av snö och istappar i huvudet. Se upp, eller undvik snarare trottoarer inne i stan. Jag väntar på att snön på vårt tak ska dråsa av rätt vad det lider. Det händer varje vår, men i år lär dånet bli värre än vanligt!



Ah! Dagsljuset börjar räcka till för att ge lysa upp här inne också. Idag hade vi besök av fina lillasyster och hennes lille son. Jag fick kasta ut dem hastigt och lustigt då jag kom på att det var dags för barnens eftermiddag på Kulturskolan. Alla har sina instrumentlektioner ungefär samtidigt vilket är rysligt praktiskt.

För övrigt måste jag lovorda Kulturskolan lite extra. Alla tre barnen har jätteduktiga och hängivna instrumentlärare. Sonen har trumundervisning, slagverksensemble och rockgrupp varje vecka, dotter 1 har fiolundervisning och är erbjuden orkesterspel som hon tackat nej till eftersom övningstiden krockar med dansen och dotter 2 har pianolektioner. För alla dessa undervisningstimmar och fiolhyra betalar vi det facila priset 2200 kr per termin. Det är fantastiskt prisvärt!

Inga kommentarer: