söndag 14 mars 2010

Musik är livet.

Så här ser min fina låtar-lista på Spotify ut.

I går firade vi Lillasyster och Kusin på deras gemensamma 30-årsfest. Det var väldigt trevligt och jag kände mig så glad när jag kom hem sådär kl. 3 i morse. När jag steg upp kl. 7.00 för att skjutsa maken till Älvsjö var jag inte lika glad, men nog kom jag igång alltid!

Innan kalaset hann jag och döttrarna gå på Melodifestivalens genrep tillsammans med mamma, en annan lillasyster och hennes dotter. Jag var imponerad av vilken stor skillnad det var på att höra låtarna live och började gråta när Peter Jöback sjöng. Han berörde mig på något vis. Olas låt orkade jag inte riktigt med, men jag hade svårt att plocka en vinnare bland de andra. Salem var min favorit. Hans melodier och lite pompösa bakgrunder passar min smak. Han är duktig helt enkelt.

Nu är det dags för mig att Keep on Walking.

1 kommentar:

Sockergrynet sa...

Nu har jag laddat ned din länk och lyssnar på dina fina låtar! :) Kan tänka mig att det var pampigt att lyssna på Peter live!! Han är en fantastisk sångare. Jag hade Salem och Keep on Walking som favorit. Lite besviken är jag att han inte vann!

kram