onsdag 25 augusti 2010

"Pulsvärmare" klara. Hösten kan komma!

De två äldsta barnen har Allsång på Skansen tillsammans med alla skolor i hela Stockholm idag. Skansen ska tydligen upplevas i regn, för det har regnat varenda gång sonen har varit där de senaste fyra åren. Det var tolv grader i morse. I förmiddags började det regna, så nu känns det verkligen som att hösten har börjat sitt intåg i sommarhagen!

Eftersom jag huxflux fick några timmar över (jobb som flyttades till fredag) satte jag mig och gjorde pulsvärmarna jag började sticka förra vintern färdiga. De är stickade i en underbar garnblandning av kashmir och silke och sticks inte alls. Jag har redan stickat en trekantsscarf i samma garn, så nu är jag redo att möta mörker och kyla. Kom an bara!

1 kommentar:

AG sa...

Wow Monica kan du sticka sådär snyggt?? Grymt!