fredag 19 september 2008

Hantverkare

Igår kom målaren Berra hit och hälsade på. "*svordom*!!! Det har ju inte hänt något här sedan jag gick på semester!" Näpp, så är det. Det är länge sedan Berra åkte på semester. Han har både semestrat färdigt och hunnit jobba ett bra tag sedan dess. Jorå. Så är det. Tore skulle tydligen komma och göra färdigt, men någon Tore har vi inte sett till här. Ingen mer målarfärg heller! Men nu blir det fint.

Hjälp! Vi har fortfarande inte enats om en hallfärg. Vi har enats om att det räcker med vitt i kök och vardagsrum. I tv/musik-rummet är det sandfärgat och vårt gästrum/förråd är fortfarande gult. (Gult passar egentligen inte hemma hos oss, men vi tycker att det gör rummet glatt och varmare och dörren ditin är mer eller mindre alltid stängd.) Rött är accentfärgen som går igen. Vardagsrummet är vitt, rött och blått. Tv-rummet är som sagt var sandfärgat med lite mer neutrala toner och så rött. I köket är det vitt, vitt och kanske gråglaserat kakel. Så vad blir det i hallen?

5 kommentarer:

Catharina sa...

Ljusgrått kanske?? Vi har målat typ samma färg som spackel..

Ellison sa...

Ja ljusgrått är mitt förslag också. Det har jag i min hall och det blev väldigt fint. Och i princip alla färger passar ju till grått.

Miaa sa...

Nu vet ju inte jag hur er hall ser ut, om den är lång, smal, kvadratisk osv, men jag fick nån idé när jag läste: vita väggar med smala röda ränder, fast vågrät, inte uppifrån och ner... Då får ni fram det röda även där, tänkte jag!
Kram!
Miaa

PERNILLA sa...

jag är lika tråkig som alla andra... grått

Monica sa...

Ja, det lutar åt pastellgrått, om det nu finns någon sådan färg. Vill inte att det ska se ut som pappen på gipsskivorna bara...