torsdag 4 november 2010

Älskar...

... hur äldsta dottern övar och övar på sångerna hon ska sjunga tillsammans med flickkören på Luciakonserterna. Själv är hon sitt vanliga jag och förtvivlar över att hon inte kan alla texter och alla stämmor perfekt NU. Jag tar tillfället i akt att påminna henne om hur viktigt det är att man låter saker ta sin tid, att bara jämföra sig med sig själv och att komma ihåg varje seger man vinner. Jag kan inte sluta nynna på Brittens "This Little Babe". Gissa hur svårt det är att sjunga den där ekoeffekten? Gah! (Jag förstår att E är lite förtvivlad, men säg inte att jag har sagt det...)

L var förbi med en hel hög fina You Do-grejer, så det kommer att hända en hel del på pysselfronten här i bloggen nästa vecka då barnen är tillbaka i skolan igen. Roligt att känna pysslet suga i fingrarna!

Inga kommentarer: