onsdag 19 januari 2011

Klockan är 0.19, pip!

Jag fick skjuts hem från mässan för en stund sedan. Dagen har varit lång, men rolig. Att bygga monter är uppfriskande på något vis! Fast jag saknar fina Fiffi...

Idag firar vi vår nyaste släkting, en perfekt liten mörkhårig skotte på 3,4 kg. Vi firar att förlossningen gick bra och att det finns duktiga läkare som kan göra kejsarsnitt.

Vi firar kvinnligheten. Jajamensan!

När vi ändå håller på att fira, kan vi fira att det bara är fem månader kvar tills det blir hundraårsjubileum i Klackamåla. Jag hoppas få träffa alla fastrar, farbröder, kusiner och kusinbarn på fars sida där. Ja, och så min egen stora familj så klart. Vi ska fira att det är hundra år sedan farmor och farfar föddes. Tack vare Facebook har vi redan startat förfesten i form av uppladdning av nostalgifoton och annat kul. Även de något äldre släktingarna hänger med! De gillar nymodigheten "Fajsbox". What can I say?

1 kommentar:

Fiffi sa...

Åh, och vad jag saknar dig! Känner mig lite deppig denna vecka, det känns tomt och fel att inte ta den där veckan i Stockholm - och känna att den antagligen aldrig kommer tillbaka. Men, vem vet! Kanske står vi där en dag som utställare själva ;) Blir jag något, så behöver jag dig vid min sida ♥