måndag 15 december 2008

Ledigt barn.

Mellandottern är idag ledig som kompensation för en väldigt intensiv Luciahelg. Hon och jag ska jula klart och köpa de sista julklapparna. Egentligen är det bara tre kvar på min lista och jag vet redan vart jag ska gå och vad jag ska köpa. Vi är kontaktfamilj för en utvecklingsstörd tjej som är 25. I år ska hon för första gången vara med oss på julafton, så det är hon som ska få några extragrejer. För henne är det viktigast att få många julklappar. När hon är färdig med själva öppningsfasen är presenterna redan gamla... :-)



Idag hade jag tänkt skicka de svenska julkorten, annars blir det ju för sent. Någon får kanske det här i brevlådan om några dagar. Den observante kanske ser att bakgrunden i högsta grad fanns med på Annika och Tobias bröllopsinbjudningar för si sådär ett år sedan.



För ett tag gjorde jag en layout om att barnen går på Adolf Fredrik. Eftersom den hette AF-barn fick ju den här heta AF-morsa. Inga adliga grejer på gång, alltså...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jag rätt? Är det "Härlig är jorden" på det fina kortet med guld? Jag kan t o m spåna ihop det till att det är den norska varianten, "Deilig är jorden" men jag kanske har hallisar.. ;-)

Vackert är det i alla fall! Den som får det blir jätteglad!

Kram!

Helen sa...

Vilket fint kort!