onsdag 17 december 2008

Skolavslutning och snart klart.

På väg till skolavslutningen för de två äldsta barnen ringde Snickarmicke och talade om att den stackars rörmokaren stod hemma hos oss. Vi är tydligen inte lika snälla som Värdshusvärden som gav husrum åt Josef och Maria, för det var ingen som släppte in honom... TorkAB har en egen nyckel, not my problem. Jag kände mig så stolt som kunde släppa det här! (Att det var rörmokaren som orsakade vår andra vattenskada hade ingenting med saken att göra.)

Trevligt skolmingel, skolavslutning med favvojulsångerna, lunch med svärmor och svärfar på trevligt italienskt hak, skickande av en del julkort en dag för sent, fullproppat Formexpaket från Malmö, köpepizza (huset var ju ockuperat av hantverkare), fiolavslutningskonsert i Stuvsta kyrka, klädsel av julegranen och lite tv. Sammantaget en kul dag! Jag hann till och med se vilka kärlekskandidater bönderna valde! (Men Peter, hur kunde du ta Wille??!)

Nu ska jag fixa brödkavel och pepparkaksmått som Sara ska ha med sig till pepparkaksbaket i skolan imorgon. Stackar'n tycker så synd om sig själv eftersom hon måste gå två dagar till i skolan innan hon får jullov... Jag tror det ordnar sig.

Hoppas att ni alla njuter av den här tiden. Det gör jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en fullspäckad dag det där!

Visst njuter jag av den här tiden, framförallt av att veta att man fortfarande har det bästa framför sig. Julledigheten!

Min dotter går också två dagar till i skolan, men jag säger som du,det ordnar sig!

Kram!