onsdag 3 december 2008

Tjyvar och banditer!!!

Idag var jag i Farsta Centrum och hade trevligt med min väninna och hennes söta dotter. Jag fick till och med några julklappar inhandlade! Det sista vi gjorde var att springa in på H&M. Jag köpte ett par gympabyxor till Sara och använde kortet med kod. Tjyyyyyven stod bakom mig eller bredvid mig (mörk tjej med barnvagn, jag vet nog hur du ser ut) och snodde både plånbok, kod och 10 300 kr direkt ur Bankomaten.

Arrrrrrrrghggg! Känner för att bryta fingrarna av henne och resten av hennes liga. De kommer med all sannolikhet inte från Sverige, utan kommer hit för att "tjäna pengar" i julruschen. Håll hårt i plånböckerna, akta er för damer, kvinnor och tjejer som trycker sig mot er, buffar till, försöker uppehålla er. De jobbar aldrig ensamma, utan funkar som trollkarlar. Gör en sak någonstans för att man inte ska se lurerierna. Jag hoppas att vi kan få pengarna tillbaka. 9.59 kr kommer man inte så långt med.

Jag har ingenting emot att ge pengar till någon som behöver, men det är mina pengar och mina beslut i så fall. Nu ska jag gå igenom hela böket att fixa nya medlemskort och annat. Åh, jag är så aaaaaaaaarg! Tips på lugnande aktiviteter önskas.

21 kommentarer:

AnnaB sa...

Åh neeeej så nedrigt!!! :( Jag vet inte vad jag ska föreslå för lugnande aktiviteter? Har ni badkar? Kan du tvinga till dig lite massage? Lite glögg?

Hoppas du får igen pengarna!

Anonym sa...

Näe!!!! Vad fruktansvärt!
Stackars dig. Förstår att du är jättearg och jätteledsen! Jag blir det också-å dina vägnar!
Jag håller tummar å tår för att du får tillbaka pengarna!
Kramar

/Malin

Ellison sa...

Nä det var inte schysst gjort...hoppas de åker fast fort! Och att ni får pengarna tillbaka. Någon lugnande aktivitet...hmm kanske en kopp te framför brasan? Kram

Evelina sa...

Nä fyyyy så ruttet tråkigt och trist. Jag blir så vansinnigt arg på folk som inte kan skilja på mitt och ditt. Jobba och slit och tjäna era egna pengar era tjyvar! Stackars dig!!!! Hoppas ni får tillbaks pengarna fort, verkligen!
Kram

Anonym sa...

Fruktansvärt! Man blir så arg. Det är ju jättemycket pengar + allt jobb med nya kort. Antar att du polisanmält, hoppas att det fanns någon kamera vid bankomaten. Men det hjälper nog inte när det gäller den där typen av ligor. Trist..
Anna

Anonym sa...

Fy vad trist! Hoppas det ordnar sig snabbt. Vilka manniskor det finns...

Anonym sa...

Fy f-n, jag skulle bli galet tokig! Jag hoppas banken är tillmötesgående vad gäller att få tillbaks pengarna! Kram
Annika

ylva sa...

världen är inte klok ibland... elaka människor stjäl när man ska vara som snällast och jag har svårt att kommentera på din blogg. hoppas att den här kommer fram iallafall, för den innehåller nämligen en *stor tröstekram*. och ett lycka till förstås, men banken!

kram kram,

Anonym sa...

Vilka typer! Stor kram till dig, och hoppas att du får tillbaka dina pengar fort. (för det bör du ju få, vet andra som råkat ut för samma sak och de har fått tillbaka vartenda öre) Problemet är ju bara att julen närmar sig och vartenda öre räknas. Hade jag haft hade jag skickat över en slant!

Pihlina sa...

Näää fy!!! Stackare. Jag blir också jättearg! Jag brukar alltid sätta upp min plånbok eller handen som skydd för koden när jag handlar... livrädd att det där ska hända mig.

Zarah sa...

Åh FY tusan!! Vad ledsen jag blir när dumma saker händer bra människor!! *kramar på*

Elisabeth sa...

Fy tusan så fräckt! Usch och fy för sådana människor!

Hoppas att banken fixar det snabbt som bara den!

Catharina sa...

Åh FY! Jag blir så himla ARG, varför kan folk inte skilja på mitt och ditt!! Hoppas det löser sig! Grr, jag har inget tips på lugnande aktiviteter faktiskt, för själv skulle jag behövt gå på ett hårt träningspass eller så, för att få UT all ilska!!

Kram Catharina

Anonym sa...

Vilken skitstövel! Hoppas verkligen allt ordnar upp sig och att du kan få pengarna tillbaka på något vis. Håller tummar och tår så klart! Kram!

Helen sa...

Förstår att du är arg och det med rätta! Fy vad taskigt! Hoppas att nån får stopp på dem!

Anonym sa...

Andas och tänk att det nog ordnar sig i alla fall. Jag kan låna ut Sebastian som du kan sniffa lite på. /Annika

Anonym sa...

Nej fy fasiken så arg jag blir!!! Jag håller tummarna för att det kan ordna upp sig för dig!! Stor KRAM

Nina sa...

Men herregud... Jag blir så himla ARG! Tänk att det finns helt samvetesbefriade människor som använder deras list till att bara stjäla och förstöra för andra! OCH DESSUTOM I JULTIDER!!!
Fy tusan säger jag bara..

*Kramar*

Anonym sa...

Gud så vidrigt. Usch. Hatar sådana där ligor. Blurk.

Anonym sa...

Förra december sa en kompis att hon blev så irriterad på den mörka kvinnan som stod och glodde när hon slog in sin i kod vid kassan i KappAhl. Vad gör den kvinnan resten av året???

Stress relief? http://www.boneland.com/toys/mvh/index.html

maybe*mej sa...

Å gud va arg jag hade blivit..så trist för dig.. Jag har vart jättemkt i farsta och handlat..tycker annars att det är toppen där..synd att sådant ska hända.. hoppas polisen får tag i ligan..och hoppas att du får tillbaka några pengar..